Nyt strategisk samarbejde booster CPQ-værktøj til digitalisering af salgsproces
IT-virksomheden Ampleo har indgået et strategisk partnerskab med den internationale IT-virksomhed APPAROUND, med det formål at styrke deres kunders digitale vækstrejse. Med partnerskabet samles erfarne kræfter og viden samt kompetencer, hvor fokus er digitalisering og værdiskabelse af hele salgsprocessen.
Ampleo ser meget frem til samarbejdet med APPAROUND, der kommer med mange års erfaring inden for udvikling af IT-løsninger, der understøtter salgsprocessen på en enkel og intuitiv måde. Med det nye samarbejde kan nuværende såvel som kommende kunder se frem til at kunne kombinere CRM-værktøj med et stærkt tilbudsværktøj, der gør hele markedsførings-, salgs- og ordreprocessen til en one-stop-shopping proces. Ampleo får eneret på forhandling af APPAROUNDs CPQ-løsning (Configure Price Quote), samt den medfølgende ekspertise og service til plug & play løsningen.
CPQ er værktøjet til at fuldende salgsprocessen
Enhver virksomhed der arbejder med salg, kender til opgaven med at indhente kundedata, strukturering, overholdelse af GDPR-regler og endelig brug af data i forbindelse med salg. En opgave der ofte har flere personer involveret, da både markedsføring, salg, tilbudsgivning og ordrebehandling er aktiverede i processen.
Med Ampleos CRM-værktøj og det nye CPQ-værktøj vil processerne blive automatiserede i et standardiseret real time flow. Fra oprettelse af kunde, udsendelse af markedsføringsmateriale til tilbuds- og ordreproces.
- Ved at integrere de to værktøjer, vil enhver virksomhed være i stand til at tilpasse sine interne afdelinger (salg, marketing, back-office salg). Alle de forskellige afdelinger vil blive inddraget i processen.
- Salgsprocessen vil blive automatiseret og standardiseret i realtid, startende med oprettelse af kontakten på CRM og afsendelse af marketingmateriale såsom prislister og brochurer, og slutter med tilbuds- og ordreprocessen.
Om APPAROUND
APPAROUND er en italiensk IT-virksomhed med kontorer flere steder i Europa og USA. Virksomheden blev grundlagt med en vision om at understøtte salg i virksomheder ved at designe et såkaldt one-stop-shopping værktøj, der håndterer hele salgsprocessen fra første kundekontakt til underskrevet ordre.
APPAROUNDs IT-løsning giver dermed mulighed for at håndtere processen fra deling og udsendelse af digitale markedsføringsmaterialer, oprettelse af tilbud via en tilbudskonfigurator – Configure Price Quote CPQ – og endelig generering af kontrakt med brug af elektronisk underskrift. En one-stop-shopping løsning, både for sælgeren og kunden, hvor kunden får adgang til real time data via et kundelogin.