Erfaringer med integrationer til Dynamics 365 og Power Apps
Hos Ampleo har vi en ambition om at være blandt de bedste IT-leverandører. Særligt når det kommer til udvikling af og integrationer til Dynamics 365 og Power Apps fra andre kritiske forretningssystemer.
Vi støder hele tiden på nye IT-systemer, hvor vores kunder ønsker en integration til Dynamics 365 eller Power App løsning. Hver gang finder vi en god løsning.
Her på siden har vi listet nogle af de mest gængse integrationer – men spørg os endelig. Vi har lavet mange flere end det.
Vi har iøvrigt også lavet en standard connector. Se mere om den på Ampleo Connector.
Outlook
Rigtig mange arbejder til daglig i Outlook til at håndtere deres mails, møder og opgaver.
Til Dynamics 365 følger der en integration til Outlook samt en app, der tilføjes direkte i Outlook. Dette betyder, at Dynamics 365 kan sende e-mails på vegne af brugeren, som om den var sendt manuelt. Kalenderaftaler kan både synkroniseres den ene og den anden vej, og det samme med opgaver, der skal udføres.
Kontaktlisten i Dynamics 365 kan komme direkte ned i din Outlook. Dermed skal I ikke vedligeholde oplysninger flere steder. Kommer der indgående mails, spores disse automatisk, hvis de er en del af en samtale. Nye beskeder kan trackes i Dynamics 365 ved et klik på en knap. Her kan I selv vælge, om den skal kobles på en bestemt salgsmulighed, opgave eller konvertere det til en kundeservicesag.
SharePoint
Dynamics 365 er rigtig stærk til at håndtere struktureret data, og selvom I sagtens kan opbevare filer i løsningen, så er SharePoint bare bedre til formålet, hvis omfanget bliver lidt større.
Heldigvis er der en indbygget integration mellem Dynamics 365 og SharePoint. Der oprettes forbindelse direkte fra de enkelte objekter i Dynamics til en mappe i SharePoint, således at I direkte fra Dynamics kan gemme alle jeres filer uden at skulle skifte mellem løsninger. Det hele kører automatisk, og interfacet i Dynamics er lavet, så I let kan navigere rundt i jeres filer.
ERP-systemer
Microsoft tilbyder flere produkter i deres portefølje af forretningsapplikationer, og herunder også to forskellige ERP-systemer, som de fleste i dag stadig kender under AX (Operations) og Navision (Business Central). Der er ofte et naturligt samspil mellem et CRM-system med fokus på salg og drift og et ERP-system med fokus på fakturering.
Når I har lukket en ordre i CRM, vil I typisk gerne uden besvær sende en faktura senere fra ERP. Dynamics 365 CRM kan fungere fint sammen med de fleste ERP-Systemer, og lettest af alle med de to systemer som indgår i samme løsning.
PowerBI
Når I først har fået rigtig godt styr på jeres dataindsamling i Dynamics 365, så kan det ofte give god mening at kunne lave nogle detaljerede rapporter og analyser på disse data. Her er PowerBI et fantastisk værktøj.
Integrationen imellem de to systemer er indbygget, og I kan i PowerBI nemt etablere en forbindelse til jeres Dynamics 365 data. Når først I har lavet jeres rapporter, kan I få dem vist i jeres dashboards i Dynamics 365, så I ikke behøver lede efter relevante oplysninger eller forlade systemet.
Nyere features der aktuelt er på prøve, tillader endda at PowerBI kan generere rapporter, selv baseret på jeres Dynamics 365 data, med hvad den vurderer er relevant. Det giver rapporter på minutter i stedet for dage.