Integrationer til Dynamics 365 og Power Apps

Optimering af virksomhedsprocesser med integrationer til Microsoft Dynamics og Power Apps

Erfaringer med integrationer til Dynamics 365 og Power Apps

Hos Ampleo har vi en ambition om at være blandt de bedste IT-leverandører. Særligt når det kommer til udvikling af og integrationer til Dynamics 365 og Power Apps fra andre kritiske forretningssystemer.

Vi støder hele tiden på nye IT-systemer, hvor vores kunder ønsker en integration til Dynamics 365 eller Power App løsning. Hver gang finder vi en god løsning.

Her på siden har vi listet nogle af de mest gængse integrationer – men spørg os endelig. Vi har lavet mange flere end det.

Vi har iøvrigt også lavet en standard connector. Se mere om den på Ampleo Connector.

Outlook

Rigtig mange arbejder til daglig i Outlook til at håndtere deres mails, møder og opgaver.

Til Dynamics 365 følger der en integration til Outlook samt en app, der tilføjes direkte i Outlook. Dette betyder, at Dynamics 365 kan sende e-mails på vegne af brugeren, som om den var sendt manuelt. Kalenderaftaler kan både synkroniseres den ene og den anden vej, og det samme med opgaver, der skal udføres.

Kontaktlisten i Dynamics 365 kan komme direkte ned i din Outlook. Dermed skal I ikke vedligeholde oplysninger flere steder. Kommer der indgående mails, spores disse automatisk, hvis de er en del af en samtale. Nye beskeder kan trackes i Dynamics 365 ved et klik på en knap. Her kan I selv vælge, om den skal kobles på en bestemt salgsmulighed, opgave eller konvertere det til en kundeservicesag.

SharePoint

Dynamics 365 er rigtig stærk til at håndtere struktureret data, og selvom I sagtens kan opbevare filer i løsningen, så er SharePoint bare bedre til formålet, hvis omfanget bliver lidt større.

Heldigvis er der en indbygget integration mellem Dynamics 365 og SharePoint. Der oprettes forbindelse direkte fra de enkelte objekter i Dynamics til en mappe i SharePoint, således at I direkte fra Dynamics kan gemme alle jeres filer uden at skulle skifte mellem løsninger. Det hele kører automatisk, og interfacet i Dynamics er lavet, så I let kan navigere rundt i jeres filer.

ERP-systemer

Microsoft tilbyder flere produkter i deres portefølje af forretningsapplikationer, og herunder også to forskellige ERP-systemer, som de fleste i dag stadig kender under AX (Operations) og Navision (Business Central). Der er ofte et naturligt samspil mellem et CRM-system med fokus på salg og drift og et ERP-system med fokus på fakturering.

Når I har lukket en ordre i CRM, vil I typisk gerne uden besvær sende en faktura senere fra ERP. Dynamics 365 CRM kan fungere fint sammen med de fleste ERP-Systemer, og lettest af alle med de to systemer som indgår i samme løsning.

PowerBI

Når I først har fået rigtig godt styr på jeres dataindsamling i Dynamics 365, så kan det ofte give god mening at kunne lave nogle detaljerede rapporter og analyser på disse data. Her er PowerBI et fantastisk værktøj.

Integrationen imellem de to systemer er indbygget, og I kan i PowerBI nemt etablere en forbindelse til jeres Dynamics 365 data. Når først I har lavet jeres rapporter, kan I få dem vist i jeres dashboards i Dynamics 365, så I ikke behøver lede efter relevante oplysninger eller forlade systemet.

Nyere features der aktuelt er på prøve, tillader endda at PowerBI kan generere rapporter, selv baseret på jeres Dynamics 365 data, med hvad den vurderer er relevant. Det giver rapporter på minutter i stedet for dage.

Integrations-løsninger hos kunder

Mere fokus på medlemmerne blev et farvel til ERP

Vi blev kontaktet af en fagforening med over 60.000 medlemmer. Fagforeningen havde en ambitiøs vækststrategi hvor de blandt andet gerne ville have, at flere medlemmer skulle finde fagforeningen relevant og bruge fagforeningen aktivt. Samtidig ville de gerne have flere medlemmer. For at nå deres mål, havde fagforeningen valgt at udskifte deres tidligere medlemsløsning.   Ønske om ... Læs Mere

To nye IT-Løsninger blev redningen på et stort problem

På et eller andet tidspunkt hober de små administrative arbejdsgange sig op, og fylder en for stor del af medarbejdernes arbejdstid. Det var der, den danske afdeling af World Animal Protection var, da Ampleo mødte virksomheden første gang. På daværende tidspunkt havde WAP en medlemsløsning, som fungerede fint nok til den daglige drift. De havde  ... Læs Mere

Byggeprojektplanlægning og økonomisk overblik

Region Hovedstadens Center for Ejendomme er ansvarlige for at opføre og vedligeholde regionens bygninger, herunder alle hospitalerne i regionen. Der er mange projekter af stor kompleksitet, der skal styres, både hvad angår fremdrift og økonomi. Processen var styret i en kombination af håndskrevne dokumenter og Excel-ark. Dette gjorde arbejdet ineffektivt og risikabelt. Dette medførte at ... Læs Mere

Fra Excel til CRM – Styr på salget og leverancen

Da Ampleo mødte kunden, var det en relativt lille virksomhed. De havde mange administrative opgaver, der blev løst manuelt. Det fungerede fint på grund af virksomhedens størrelse. Men da virksomheden begyndte at vokse i højt tempo, vurderede de hurtigt, at de ikke kunne fortsætte deres vækst og samtidig være effektive, hvis ikke de fik struktureret ... Læs Mere

Problemfri integration mellem Marketing Automation og CRM

Danmarks Naturfredningsforening stod overfor et større IT-Projekt, hvor de skulle have en ny marketingplatform, der blandt andet skulle kunne snakke sammen med deres CRM-System. Der var altså brug for en integration mellem CRM og HubSpot. Ampleos løsning Ampleo har udviklet en connector, der nemt kan integrere Microsoft Dynamics 365 med andre systemer. Eks marketingplatforms som ... Læs Mere

CRM-System blev genetableret og tilføjet nye automatiske løsninger

CBS Executive er en erhvervsdrivende fond, som blev skabt i 1991. Fonden har altså mere end 20 års erfaring i at udvikle vidensbaserede ledelseskurser og uddannelsesforløb med branchespecifikt fokus for både offentlige og private organisationer. En af de vigtige processer, som deres CRM-System skal håndtere, er arbejdet med leadgenerering, som er essentielt i forhold til ... Læs Mere

Effektiv konsulenthåndtering med Power App løsning

Siden 1999 har GTS Nordic forbundet konsulenter, entreprenører og freelancere med virksomheder rundt om i Norden. GTS Nordic fungerer derfor som lokal arbejdsgiver, der hjælper virksomheder med at sikre, at udenlandske konsulenter har de rigtige ansættelseskontrakter og opholdstilladelser. Samt at de bliver ordentlig indkvarteret. Desuden er GTS Nordic også ansvarlig for lønudbetaling. GTS kom til ... Læs Mere