CPQ strømliner tilbudsprocessen
CPQ = Configure, Price, Quote (Konfigurer, Pris, Tilbud)
Hvert af disse ord står for et af trinene i tilbudsprocessen, og hjælper dine sælgere med at lave kvalitetssikrede tilbud.
Slut med manuelle regneark eller hjemmebryggede tilbud. Med et CPQ system sikrer du, at alle sælgere benytter samme beregninger, priser og skabeloner.
Sælgeren kan hurtigt sammensætte det helt rette tilbud i samråd med kunden.
Ved at bruge CPQ kan salgsteamet hurtigt og præcist oprette tilbud, undgå fejl og sikre, at kunderne får korrekte priser og produktkonfigurationer.
Casestories fra forskellige brancher
Tilbudsproces med mindre fejl og større kundeservice
Med fokus på kunden hjælper APPAROUND CPQ med at forbedre salgseffektiviteten, minimere risikoen for fejl i tilbudsprocessen samt reducere tid og ressourcer på manuelle opgaver.
Det er især nyttigt for virksomheder, der tilbyder komplekse produkter eller tjenester, hvor prisen og konfigurationen kan variere afhængigt af kundens specifikke krav.
Tilbudsprocessen bliver på den måde strømlinet og gjort digital i en hurtig og brugervenlig proces.
Rentabilitet
Tilbudsgodkendelsesprocessen er strømlinet, og kontrakten er hurtigt afsluttet. Samtidig sikrer du muligheden for at sætte et loft over de rabatter, som sælgerne kan tilbyde (maksimale grænser og autorisationsprocesser med real-time notifikationer til lederne).
APPARROUND CPQ giver dig;
- Mulighed for at få en digital guidet salgsproces.
- Dynamisk konfiguration.
- Fleksibel prisfastsættelse.
- Nem godkendelsesstyring baseret på optimale arbejdsgange.
- Automatisk fornyelsesstyring.
Øget omsætning
Ved at tilbyde dine kunder relaterede produkter eller tjenester, kan dine sælgere øge virksomhedens samlede omsætning. Husk på, at dine kunder kan være tilbøjelige til at købe mere, når de ser, at de kan få yderligere værdi fra din virksomhed.
Med APPAROUND CPQ kan sælgeren fokusere på krydssalg samt kundens underliggende behov, og dermed omsætte disse til nye tilbud. Når krydssalget udføres korrekt og tilbyder relevante produkter eller tjenester, forbedrer det ligeledes kundetilfredsheden.
Ved at give kunderne mulighed for at opdage nye produkter eller finde løsninger på deres behov, giver du dine sælgere mulighed for at opbygge stærkere relationer til deres kunder.
Forstå dine omkostninger
Prisfastsættelse er et væsentligt trin i afgivelse af tilbudsfasen. Derfor er det vigtigt, at du fastsætter den mest optimale pris, der indebærer en kombination af forskellige faktorer, herunder involvering af andre medarbejdere, omkostninger, markedets efterspørgsel, konkurrence og eventuelle rabatter.
Digitale processer kræver dog en vis fleksibilitet og evnen til at agere på kundens købssignaler. Med APPAROUND CPQ er priserne altid opdaterede. Derudover kan sælgeren tilbyde rabatter uden at gå på kompromis med marginalerne.
Hvorfor skal jeg vælge APPAROUND CPQ?
APPARROUND CPQ forenkler og digitaliserer dine sælgeres salgsproces og reducerer manuelle dataindtastninger. Det betyder færre tilpasningsmøder og mere tid til salgsarbejdet, hvor der opbygges meningsfulde relationer til kunderne.
I modsætning til andre løsninger har APPAROUND CPQ en hurtig time-to-market, da den hurtigt kan implementeres af enhver virksomhed uden behov for dyre projekter eller IT-Kompetencer.
Vi leverer den rigtige løsning til enhver form for virksomhed.
APPAROUND CPQ er ikke bare en hvilken som helst løsning. Det er en af de 17 løsninger, som Gartner vurderer som de bedste. Gennem en kombination af flere moduler kan APPAROUND CPQ integreres med dine digitale indholdsstyringsværktøjer til salg.
Der betyder, at du giver dit salgsteam mulighed for at bruge alt-i-en løsning, der håndterer hele salgsprocessen, fra leadgenerering til lukning og ordrebehandling. Den brugervenlige, kundevendte grænseflade giver en udtømmende digital salgsoplevelse til både dine sælgere og dine kunder, som begge er aktivt involveret i tilbudsprocessen, hvilket gør dem mere tilbøjelige til at afslutte forhandlingen hurtigere.
Kort fortalt: APPAROUND er meget mere end bare en CPQ-Løsning, der hjælper din salgsorganisation med de vigtigste udfordringer, som dit salgsteam står over for i deres salgsproces. Nemlig styre og spore jeres salgsaktiviteter og salgsresultater, uden flaskehalse i salgsprocessen.
CPQ kan nemt integreres med dine øvrige forretningssystemer
Hvis din virksomhed bruger Power App eller Dynamics 365-løsninger som f.eks. Salg, Customer Service, Marketing eller Field Service, kan integrationen mellem disse apps og CPQ give en mere sammenhængende kundeoplevelse og et bedre overblik i jeres salgsarbejde og forretningsdrift.
Er du i tvivl om, hvilken løsning der er den bedste for din virksomhed?
Vi finder den bedste IT-løsning til dig.