Det gamle CRM-system blev genetableret og tilføjet nye automatiske løsninger
CBS Executive er en erhvervsdrivende fond, som blev skabt i 1991. Fonden har altså mere end 20 års erfaring i at udvikle vidensbaserede ledelseskurser og uddannelsesforløb med branchespecifikt fokus for både offentlige og private organisationer. En af de vigtige processer, som deres CRM-system skal håndtere, er arbejdet med leadgenerering, som er essentielt i forhold til at få fyldt deres kurser og forløb op.
Da Ampleo mødte CBS Executive havde de en meget gammel udgave af Microsoft Dynamics CRM. Det kørte på en ældre server, og systemet var ikke fulgt med tiden. Systemet talte blandt andet ikke sammen med andre IT-systemer, og nye arbejdsgange blev ikke understøttet. Det var derfor på tide at få opgraderet deres CRM. I stedet for blot at opgradere og bygge videre på et halvdårligt fundament, implementerede Ampleo i stedet løsningen forfra og lagde det ud i en cloud løsning. Det betyder, at CBS Executive nu har en løsning, der løbende udvikler sig, og automatisk bliver opdateret, så de undgår at stå med et ikke-opdateret system.
I det efterfølgende forløb efter løsningen var opdateret, kiggede Ampleo på nogle af de ønsker og drømme, som CBS Executive havde til et CRM-system. Det var blandt andet integration med deres hjemmeside, Mailchimp og andre integrationsmuligheder, så de kunne automatisere nogle manuelle arbejdsgange. En stor del af CBS Executive’s salgs- og marketingarbejde består af leadgenerering, hvor man på deres hjemmeside kan downloade kursusmateriale, hvis man indtaster sine oplysninger. Det sker, at den samme person udfylder sine informationer med forskellige mailadresser, og det gør selvfølgelig en forskel, om personen tidligere har været i kontakt med CBS Executive. Førhen var det en manuel opgave at søge systemet igennem, hvis man havde en mistanke om, at personen eksempelvis havde været på kursus tidligere. I dag tjekker systemet det for dem, og det minimerer altså arbejdsgangen betydeligt, og salgsprocessen bliver styrket af, at man kan koble personer sammen.
Bo Karner fra CBS Executive siger om samarbejdet: “Ampleo har udviklet CBS Executive Fondens CRM. Vi havde allerede en ældre udgave af Microsoft Dynamics 365, men har sammen med Ampleo fået et moderne system, som er integreret med vores andre IT-systemer. Vi valgte at samarbejde med Ampleo, fordi de kunne levere en opgradering af vores CRM på kort tid, og forstod vores forretning. Efter vi gik i luften, har vi fortsat samarbejdet med Ampleo omkring løbende support og udvidelser af vores løsning. Vi oplever et professionelt engagement, og et konstruktivt samarbejde, så opgaverne kan løses bedst muligt.”
Hvorfor valget faldt på Ampleo
CBS Executive havde spurgt deres eksterne IT-afdeling, om de kunne anbefale en CRM-udbyder, og her blev Ampleo en af kandidaterne. Valget faldt på os, da vi kunne levere en opgradering på relativ kort tid, og havde forståelse for, at CBS Executive ønskede en modernisering uden en stor investering. Vi kunne altså levere det, de skulle bruge, og samarbejdet blev en succes, fordi vi undervejs i processen leverede det, vi skulle, men samtidig gav rådgivning og sparring i forhold til de ønsker, som CBS Executive havde.