Medlemsløsninger

Ampleo har erfaringer fra både fagforeninger, medlemsorganisationer og NGO’er med at udvikle medlemssystemer, som passer til den enkelte organisation.

Ampleo har erfaringer med medlemsløsninger

Et medlemssystem er bare bedre end et CRM, når man som medlemsorganisation skal have et godt overblik over medlemmer og aktører. Ampleo har bagagen fyldt af erfaringer med at lave skræddersyede medlemssystemer som IT-løsninger
til medlemsorganisationer og NGO’er. På den baggrund har vi udviklet en særlig skabelon for en Microsoft Dynamics 365 løsning.

Medlemsorganisationer har mange lighedspunkter – og alligevel mange forskelligheder. Ingen organisation er ens og derfor kan vores løsning tilpasses lige præcis jeres organisation.

Til gengæld behøver vi ikke at starte forfra hver gang og for jer betyder
det, at:

  • Vi kan komme hurtigere i gang
  • Vi kan gøre brug af tidligere erfaringer og best practices
  • I kan spare ressourcer

For ikke at tale om fordelene for jer ved at få et IT-system, der passer til jeres organisation:

  • Mere effektive arbejdsgange
  • Færre fejl
  • Bedre overblik
  • Bedre service til jeres medlemmer og andre interessenter

Typiske udfordringer for medlemsorganisationer og NGO’er

Første gang vi har mødt de medlemsorganisationer og NGO’er vi har hjulpet, er vi blevet mødt med følgende udfordringer;

  • Vi kan ikke fokusere nok på god service til vores medlemmer fordi vi bruger for meget tid på administration og manuelle arbejdsgange.
  • Vi vækster og har brug for et værktøj til at styre processerne og samarbejdet omkring vores medlemmer og andre interessenter.
  • Vi har et CRM system, medlemsløsning eller et andet værktøj, men værktøjet kan ikke de ting som vi ønsker og har brug for, til at løse vores arbejdsopgaver mest effektivt.
  • Vi har et CRM system eller en medlemsløsning, som er svært at bruge.
  • Vi har et CRM system eller en medlemsløsning, men det møder modvilje internt.
  • Vi har et CRM system eller en medlemsløsning, men udvikleren har fået nyt job og nu er der ikke længere den samme support.

Nedenfor kan du læse, hvordan vi har hjulpet medlemsorganisationerne til at løse deres udfordringer.

Skræddersyede medlemsløsninger

Hos Ampleo har vi hjulpet flere kunder med at lave en medlemsløsning. Nedenfor kan du se eksempler på nogle af de kunder.

To nye IT-Løsninger blev redningen på et stort problem

På et eller andet tidspunkt hober de små administrative arbejdsgange sig op, og fylder en for stor del af medarbejdernes arbejdstid. Det var der, den danske afdeling af World Animal Protection var, da Ampleo mødte virksomheden første gang. På daværende tidspunkt havde WAP en medlemsløsning, som fungerede fint nok til den daglige drift. De havde  ... Læs Mere

IT-systemer må ikke stå i vejen for fundraising

Dansk Blindesamfund er en interesseorganisation, der hver dag arbejder for mennesker med synshandicap. Dette arbejde sker gennem fundraising midler fra støttere, og det er derfor afgørende, at de ansatte kan bruge så meget af deres tid på netop fundraising. Dansk Blindesamfund havde et CRM-system, som de brugte til at administrere deres støttere. Systemet var gammelt, ... Læs Mere

Selv generalforsamlinger kan automatiseres

Cubus Administration hjælper andelsboligforeninger, ejerforeninger, udlejningsejendomme, gårdlaug mv med at administrere en række forskellige opgaver, så bestyrelsen sikrer sig, at det sker professionelt. Det kan eksempelvis være afholdelse af generalforsamlinger, bogføring og regnskaber samt kommunikation med eksterne partnere, såsom revisor og bank. Cubus Administration har en lang række foreninger som de hjælper med den daglige drift. Denne administration har ... Læs Mere