Processen med at håndtere leads blev automatiseret til stor glæde og gavn for hele salgsorganisationen
Adecco er en af verdens største vikar- og rekrutteringsvirksomheder, og matcher hver dag mennesker med det rette job eller den rette opgave. Den danske afdeling havde ikke tidligere haft et CRM-system, så derfor er de glade for i dag at have et CRM-system, der hjælper dem i deres daglige arbejde.
Behov for salgs- og marketingløsning
Adecco havde behov for en salgs- og marketingløsning. Marketingløsningen skulle blandt andet bruges til at sende nyheder ud til deres kontakter, og salgsløsningen skulle varetage leadprocessen. Den største del af løsningen var salgsdelen. Adeccos salg er i høj grad drevet af leadgenerering og håndtering af disse. Deres leads kommer mange forskellige steder fra, og skal fordeles mellem flere forskellige afdelinger og personer, da Adeccos ansatte hver især har deres spidskompetencer indenfor forskellige områder af rekruttering.
En af de måder der kommer leads fra er via deres hjemmeside, hvor kontakter udfylder en kontaktformular, hvor man udover ens kontaktoplysninger indikerer, hvilken type ansættelse man er interesseret i. Kontaktformularen er i dag direkte integreret med Adeccos CRM-system, så al relevant information kommer ind i systemet med det samme, og den rette person får automatisk besked om det nye lead. Tilsvarende hvis et lead ringer, så bliver man via deres telefonsystem guidet det rigtige sted hen.
Målet er uændret, men langt nemmere at nå
Fra et lead udfylder kontaktformularen, skal der indenfor 30 minutter være en medarbejder, der har taget sagen – hvis ikke det sker, så eskalerer sagen op i systemet. I en branche der er præget af stor utålmodighed blandt kandidater, og hvor det kan være en konkurrencefordel at være hurtig, er det forretningskritisk at have et system, der kører automatisk, og hvor sager ikke falder imellem to stole.
Adeccos mål har ikke ændret sig siden deres nye CRM-system er blevet implementeret. Alle leads skal kontaktes indenfor 1 time. Den helt store forskel fra før til nu er, at det er langt nemmere rent faktisk at nå denne målsætning fordi leads automatisk havner det rigtige sted. Derudover er det også nemmere at tracke og spore, så man kan optimere processen løbende.
Dynamics 365 overtager flere funktioner fra andre løsninger
I dag fungerer Microsoft Dynamics 365 som et centralt system hos Adecco, og Dynamics overtager ejerskabet over flere og flere oplysninger fra andre systemer. Det skyldes primært, at det er nemt og hurtigt at lave ændringer og rettelser i Dynamics, og at vi hos Ampleo kan levere hurtigt. Som en mindre virksomhed er vores kunder store fisk i en lille sø, og derfor drukner henvendelser ikke hos os.
Stor fisk i en lille sø eller lille fisk i en stor sø
Nogle vil måske undre sig over, at en stor virksomhed som Adecco ikke vælger en tilsvarende stor virksomhed til at drive et stort IT-projekt. Men Ampleo blev valgt, fordi vi forstod opgaven, og kom med en løsning, som hverken var mere eller mindre end det, Adecco havde behov for. Det afspejler sig selvfølgelig også i prisen, når man ikke får en mere kompliceret løsning, end man egentlig har behov for, og derfor var nogle af de andre bud på opgaven 5-6 gange højere.
Det siger Adecco
Tidligere havde vi ikke et CRM-system, så vi glade for, at vi i dag har et CRM-system, der hjælper os i vores daglige arbejde. Vi har fået optimeret processer, som er forretningskritiske, og kan i langt højere grad tracke og forbedre vores arbejde. Ampleo har fra start forstået vores forretning, og har lavet en løsning, som passer til vores organisation. Når vi har ændringer eller rettelser til vores løsning, har Ampleos medarbejdere hurtigt være behjælpelige med at finde en løsning.
Ane, CEO