5 grunde til at NGO’er skal have et CRM system

CRM står for Customer Relationship Management. På dansk kunne man kalde det et kunderelations-værktøj. Men hvad med de organisationer som ikke har kunder i den gængse forstand? De organisationer skal bestemt ikke lade sig afskrække af C’et i CRM. Vores erfaring er at CRM systemer giver mindst ligeså meget mening for organisationer der har medlemmer, interessenter eller sponsorer. I dag vil bidragsydere ikke blot opkræves penge, men forventer personlig kommunikation med relevant indhold tilpasset dem. Jo mere du ved om dem der støtter dit arbejde, jo mere værdi kan du give dem.

 

Med et CRM system kan NGO’er indsamle, tracke og arbejde med vigtig data om deres medlemmer og sponsorer, frivillige og projekter og styrke relationen med alle deres interessenter.

 

Er du stadig ikke overbevist? Vi har samlet vores 5 bedste grunde til at også NGO’er skal bruge et CRM system.

 

Saml al din data et sted

Ved at bruge et CRM system kan du samle al din data og information et sted. Her kan du planlægge og følge op på aktiviteter og søge den information du har brug for.

Automatiser processer

Overraskende mange processer kan automatiseres. Ved at automatisere manuelle og tunge processer, frigiver du tid til andet og ofte mere værdiskabende arbejde.

Få overblik over fundraising-midler

Ved at have det hele samlet i et system, kan du se hvor meget I har brugt på donationer, events, projekter osv. Derudover kan du se hvad I har fået I støtte.

Eventplanlægning

I dit CRM system kan du planlægge events som spreder sig ud over flere sessioner, dage og steder.

Forretningsudvikling

I dit CRM system kan du få statistisk information og lave dybdegående analyser af eksempelvis jeres medlemmer og sponsorer og deres værdi for at optimere og udvikle jeres forretning.

 

Sidst, men ikke mindst, er det værd at nævne, at et CRM system giver mest værdi, hvis det er tilpasset netop jeres organisation. Det kan man gøre ved at integrere jeres CRM system med centrale systemer som banken, Online Fundraising, NETS, TM platforme, databerigelse (som BDQ). På den måde øges effektiviteten, manuelle processer mindskes, fejl reduceres og I får adgang til endnu bedre data.

 

Er du blevet mere nysgerrig på CRM systemer, kan du hoppe over på vores oftest stillede spørgsmål om CRM systemer lige her. Her er både spørgsmål og svar til de helt garvede og dem der først er begyndt at lege med tanken om et CRM system.